Måndag och sjukhuset

Ja idag är det måndag och lill tjejen vaknade kl 07:20 pigg och glad, så jag gick upp med henne för att karin skulle få sova lite extra, ända till klockan 9 då jag hade dukat upp frukost åt oss.

Naima var inte lika glad över att hon fick titta på när mamma å pappa mumsade i sig så hon fick en majskrok vilket hon gladeligen smulade sönder och kastade ner på golvet och blev sur igen, Då blev det lite turkisk yogurt och när det va slut lite välling. Sen var det gnugga gnugga i ögonen och grin grin vilket betyder jag är SUPER TRÖTT!

Nu är klockan halv tolv och hon sover fortfarande, blir nog att vi väcker henne eftersom vi ska till farmor en sväng innan vi ska till sjukhuset och kolla upp en knöl som hon har på benet. 

Ja veckan som var har jag avverkat sin introduktions vecka på det nya vikariatet (som personlig assistent på en särskola) vilket gick super bra! Underbart att få jobba igen känner att man saknat att göra något utanför hemmet också.Ska tillbaka och gå en extra intro dag eftersom jag missade badet (pga. för höga värden i vattnet) så det känns bra.
Samma dag ska jag också löneförhandla med chefen vilket känns lite jobbigt eftersom man är rätt oerfaren! Men hoppas iaf att jag har lite tåga och får igenom det jag vill, uppdatering om det tisdag den 11.

Nu är det sportlov vilket kommer mer vara en vecka utan jobb men med A-kassa och många underbara timmar med Naima!! Men kommer även att vara en del med mamma (farmor) min och min mormor (gammel mormor).

Är ganska jobbigt med dessa nya namn till sin släkt som mamma blir farmor, mormor blir gammelmormor och bror min blir farbror, det är ju något man säger åt gubbarna som sitter på stan... jaja men nu ska jag väcka lill-strumpan så vi kommer iväg någon gång..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0