vakna sjukhuset ringer...

Ja igår (måndag) va vi på sjukhuset med Naima och träffade farbror-doktorn som kollade på prickarna och knölen på hennes lilla lilla ben. Han sa att detta var konstigt att hon bara hade prickar på ett ben så han fixade en remiss till röntgen och ultraljud tills imorgon (idag) och sen fick hon lämna ett rör blod (här måste jag erkänna att jag såg framför mig sånna rör som jag ger... och jag tänkte stackars lill-tjej!!) men det va ett stick i fingret och ett pytte rör som hon inte ens fyllde till hälften *puh* Men det tyckte inte Naima för va hon skrek när sticket kom!!

ja sen kl 08:55 ringer de från röntgen (idag) och de frågar om 

-  kan komma till kl 09:15?
- ...eeeh nej ( karin ligger och sover bara jag å Naima uppe)
- till halv tio då? (vid det här laget tror jag inte att det finns så mycket tider så)
- ja vet inte om vi hinner eftersom vi inte är klara
- men stressa inte vi sätter den tiden så är det bara att vänta så ropar vi upp er..
- okej

efter vi lagt på så springer jag å väcker karin som inte blir så glad att bli väckt och att få reda på at hon har 30 min på sig att göra sig iordning och ta sig till sjukhuset (2-3 km) men men klockan 09:20 är vi påväg och 09:35 är vi framme måste vara ett rekord!!! 

men när vi kom in så fick vi nästan direkt komma in och efter TRE doktorer på ultraljudet så kom de fram till att det kanske syns en extra vävnad ovan smalbenet vilket kan vara en början till en fettansamling... kändes ganska svävande tycker jag... jaja men Naima var super duktig! för övrigt sa alla tre "vilken sötnos det här var då!" *stolt pappa* ;-)

Sen fick vi vänta en sväng och sen in på röntgen, där jag och en kvinna höll i hennes lilla ben och då sa hon att
- alla barn som blir fasthållna så här skriker men inte hon.. *ännu stoltare pappa!!*

sen efter det var klart och Naima hade blivit kallad för najma och naimi... vilket allt tyligen tycker är "roligt" men hon heter faktist NA-IMA :-)

Sen har vi dop planerat till den 19 aprill vilket e lite spännande =)

Men nu är det over and out!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Vad roligt att du oxå har skaffat dig en blogg!!! :D Ha det!!!

2008-03-05 @ 10:15:06
URL: http://sofiagruvan.blogg.se
Postat av: Karin

hihi... fnittrar alltid lite då jag läser dina inlägg :) Puss älskling!

2008-03-05 @ 22:04:49
URL: http://storkbarn.blogg.se
Postat av: Martina

söta inlägg du skriver =) kul å ha en sån snäll dotter :) har länkat till din blogg nu :P

2008-03-06 @ 16:19:46
URL: http://jarredsdotter.blogg.se
Postat av: Sara

Hej vännen! Vad roligt med din blogg, har nyss läst allt, låter ju som en underbar vardag du har! Ännu roligare med dop snart *L* Kramar från norr!!

2008-03-26 @ 20:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0